[Review] Ce pot invata la cursul de Facebook Ads & Google AdWords?

Share on Facebook16Share on Google+0Share on LinkedIn0Email this to someoneTweet about this on Twitter

Dacă ți-ai pus întrebarea aceasta până acum sau dacă, pur și simplu, ești curios să afli răspunsul, te invităm să citești review-ul pe care Laurențiu Măcrescu – absolvent al cursului de PPC Marketing din Iași, desfășurat în 15 – 16 octombrie – ni l-a oferit cu drag pentru a împărtăși experiența trăită la evenimentul ce abia a trecut și informațiile pe care le-a acumulat despre ad-urile de pe Facebook.

„Știți perioada aceea când ai o săptămână super aglomerată, serviciul te copleșește, mai faci și voluntariat în două locuri și aștepți cu nerăbdare weekend-ul pentru a te relaxa și tu ca tot omul? Eu nu știu… cum e să te relaxezi. Nu mă laud, dar în weekend-ul care tocmai a trecut, am fost atât de ocupat să particip la cel mai tare eveniment ever, încât am uitat că mai există oameni și lucruri extra de făcut cu viața mea deja super aglomerată.

Am participat la cursul de PPC Marketing (Pay Per Click) organizat de prietenii noștri din Laboratorul de online și suținut la Iași de către Ovidiu Bălcăcian, Social Media Manager și Laurențiu Mihai, Senior PPC Consultant la The Pharmacy.

poza-curs-ppc-iasi

Ca să fac un scurt rezumat a ceea ce s-a întâmplat în cele 12 ore intensive de training pe partea de Online marketing, nu aș putea să descriu totul într-o singură pagină.

Deși trebuie să recunosc că am stat destul de mult în primele două ore deoarece știam bazele a ceea ce-mi prezenta cu foarte mare interes Ovidiu, (Salut Ovidiu, merci pentru că ai avut răbdare cu noi!) am fost surprins să aflu că pe lângă butonul de Boost Post în postările pe Facebook, mai există și alte modalități avansate de a face cunoscută publicului larg reclama ta (glumesc, știam de power editor, numai că nu am avut ocazia să realizez o astfel de reclamă până acum).

De la Ovidiu am învățat că Facebook-ul știe mai multe informații despre mine decât știu eu și crede-mă când îți spun că mă cunosc destul de bine. În momentul de față, probabil ți-aș putea contura profilul de consumator fără să mă folosesc de Make my persona și să îți aflu interesele doar dintr-o simplă descriere a pasiunilor tale.

Răspunsuri poate da oricine, important este să punem corect întrebările, iar dacă vrei să realizezi o campanie publicitară pe Facebook, cred că în principiu, ar trebui să găsești răspuns la cele două întrebări esențiale:

  • Care este obiectivul campaniei tale?
  • Ce vrei să realizezi prin această campanie?

Ei bine, după ce aflăm răspunsurile concrete la aceste două întrebări, putem cu adevărat să intrăm în zona de planificare a strategiei și să vedem ce dorim să obținem. Trafic și vânzări, interacțiune, notorietate sau fani.

Audiențele se vor seta simplu, pe baza profilului consumatorului tău final, pune-te în pielea lui și vezi cărei tipologii te adresezi prin setarea corectă a intereselor și comportamentelor.

 

audiente-interese

Testează audiențele! Alocă o sumă modică de bănuți pentru fiecare tipologie pe care dorești să o testezi. Nu te îngrijora dacă nu-ți merge din prima, în final vei afla ceea ce cauți, dar nu te opri niciodată din cercetat.

Nu uita să te folosești și de Remarketing. Instalează un pixel pe paginile site-ului tău și monitorizează activitatea reclamelor. Unde ajung clienții tăi și care este comportamentul lor după ce ți-au văzut și reclama și au interacționat cu ea? Poți să te folosești de propria bază de date pentru a te adresa unui eșantion mai specific dintre clienți.

Imaginile contează, așa că ai grijă ca în reclama ta să folosești poze sugestive care conțin maxim 20% text pe întreaga imagine și care nu arată ca un brad de Crăciun. Creează ceva pe care până și tu ai da click. Nu trebuie să prinzi avioane dacă nu este necesar, omul oricum va da click sau va vedea ceea ce vrei să spui, dacă într-adevăr este interesat de asemenea lucruri.

Folosește remarketing dacă dorești, dar în acest caz, campania ta publicitară trebuie să ajungă de maxim două ori la o singură persoană.

Sper că te-am lămurit în mare cu strategiile de bază ale unei campanii plătite de publicitate prin Facebook și dacă într-adevăr dorești să înveți mai multe, îți recomand cu deosebită plăcere să participi când ai ocazia la cursurile băieților din Laboratorul de Online. Ei știu cum se face și poți afla și tu în doar două zile!”

Ne bucurăm atunci când participanții doresc să împărtășească experiența pe care au avut-o la cursurile noastre și, pe această cale, dorim să îi mulțumim lui Laurențiu pentru participarea la curs și pentru efortul depus la crearea acestui review!